:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Gra internetowa, aspekty ogólne.


Dodano: 2012-06-15 12:17:45
: Wyścigi konne

  • Migo 2012-06-15 12:17:45

    Witam, jestem programistą gier via www. Czyli gier przez przeglądarkę. Na swoim stażu mam bardzo dużo gier, niektóre udane niektóre nie. Planuję stworzenie gry opartej na wyścigach konnych. Inspiracją do napisania tej gry był film Niezwyciężony Sekretariat. Gra sama w sobie nie ma być skomplikowana, dalszy rozwój będzie wynikał wyłącznie z propozycji samych graczy. Głównymi aspektami poruszanymi w trakcie rozgrywki będą: 1. Hodowla - system hodowli koni wraz z opcjami pokrycia (stworzenia nowych młodych) 2. Genetyka - chodzi o zależności genetyczne konia jak w wyżej wymienionym filmie, koń miał wysoka wytrzymałość dzięki swojemu dziadkowi (że tak powiem). 3. Wyścigi konne - zależność łącznie z jeźdźcem. 4. Szkolenie konia - wszystkie zależności które umożliwiają podnoszenie statystyk konia, w różnych członach gry.  5. Doświadczenie jeźdźcy - aspekty szkolenia oraz doświadczenie zdobywane.  Jest kilka problemów w całym działaniu gry, problemy są natury braku informacji. A dokładnie: 6. Specyfikacja konia - wszystkie jego "statystyki" mające wpływ na efekt końcowy wyścigów.  7. Genetyka konia - jakie informacje koń może dziedziczyć po swoich "rodzicach". Jakich nie może dziedziczyć oczywiście informacje ze statystyk.  8. Statystyki jeźdźcy - tak jak w koniu co brać pod uwagę. 9. Problemem są również same wyścigi a dokładnie wzór dzięki któremu można określić który koń będzie pierwszy który drugi który n-ty. Trzeba by tutaj wziąć pod uwagę statystyki konia i jeźdźcy.  Wszystkie aspekty można jakoś zrozumieć i jakoś otworzyć w nich wzór. Sam posiadam wiedzę która umożliwiła by mi skonstruowanie takich wzorów, problem dla mnie są aspekty ogólne, nie interesuje się wyścigami konnymi, ani nawet końmi. Nie wiem jak je klasyfikować, jakie statystyki im nadać. Jak nimi zarządzać.  Jeżeli są osoby chcące dać mi jakieś uwagi w jakimś stopniu pomóc w rozwoju tej gry. Proszę bardzo, czy to będzie odpowiedź na któreś z 9 aspektów czy luźne uwagi wszystko się liczy i wszystko zostanie wzięte pod uwagę. Nie gwarantuje iż wszystko zostanie wprowadzone na samym starcie gry, gra ma być puki co prosta lecz jej rozwój może być bardzo dynamiczny.  Z góry dziękuję za odpowiedź, w razie pytań chętnie odpowiem. 

    odpowiedz cytuj
  • Ollaaa 2012-07-09 17:52:59

    Oczywiście to zależy, co chciałbyś umieścić w tej grze. Jeśli chcesz, zeby każdy koń miał swój charakter, indywidualne cechy, to muszą one by dziedziczone po przodkach. Jeśli ojciec był spokojny, syn raczej też będzie spokojny. drugą rzeczą dziedziczoną u koni jest na pewno maśc. Nie wiem, czy znasz się na maściach koni, odmianach itd. , ale np. gdy srokaty ogier pokryje srokatą klacz to są duże szanse, że źrebak będzie także srokaty. To samo jest z odmianami. Konie bez odmian na głowie i nogach, w liście swoich przodków raczej nie mają pięknie malowanych wierzchowców. Są jeszcze różne szczegóły dziedziczne u koni. Jednym z nich może być wzrost zwierzęcia. Gdy rodzice konia nie są końmi wysokimi, np. mają ok.150cm wzrostu, ich potomek nie będzie miał 180cm.Inną sprawą są rasy koni w grze. Chcesz stworzyć kilka ras do wyścigów, czy jedną? Głównymi rasami koni wykorzystywanymi do wyścigów są konie czystej krwi arabskiej oraz pełnej krwi angielskiej. Jeśli ojciec będzie np. anglikiem, a matka arabem ich źrebak będzie miał już inną rasę, a mianowicie angloarab. Na wyścigach można spotkać także inne rasy koni, ale te są najczęściej spotykane. Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam ;) Mam też dużo pomysłów, co można jeszcze umieścić w grze, a także posiadam sporą wiedzę o koniach. Jeśli coś jest jeszcze nie jasne, to śmiało pytać :)

    odpowiedz cytuj
Reklama


Reklama




 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez galopuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

z siedzibą w ,

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"