:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Jazda na ogierze - problem


Dodano: 2014-05-27 16:01:43

  • SandraGsfx 2014-05-27 16:01:43

    Jestem średniozaawansowanym jeźdźcem, umiem jeździć kłusem anglezowanym. Niedawno z przyczyn niezależnych ode mnie musiałam zmienić stajnię. W nowej stajni dostałam " niby " najgrzeczniejszego konia - był nim ogier. Na początku nie miałam z nim problemów, jednak konik się mnie nie słuchał. Nie reagował na łydki, więc trzeba było używać palcatu. Kiedy wyrywał mi się bo przed nami jechała klacz, nie mogłam go utrzymać, więc skracałam wodze na co on ciągnął jeszcze mocniej. Raz nawet jak pobiegł za klaczą, przeszliśmy do galopu i o mało co nie wyleciałam z siodła. Od jakiegoś czasu nie jeżdżę już tam i .. brakuje mi tego. Nie wiem co mam zrobić - jazdy indywidualne ? Zmiana konia ? Zmiana instruktora ?  Może stajni ?Proszę pomóżcie :.

    odpowiedz cytuj
  • izapyza 2014-05-27 17:23:06

    Nie wiem jaki jest twoj problem, kazdy człowiek na jezdzie, nawet jak jest zaawansowany, czesto ma rozmaite problemy z koniem. Jesli sie boisz jazd, to najlepiej to przemóc, jak  najczesciej jezdzac. Jak bedziesz mocno sie wieszac na wodzach, to konie czesto reaguja na to walczac i na siła ciagna naprzód. Na ogierze jak sie jedzie to jest podstawowa zasada, nigdy nie jechac za klacza. Musisz uzywac wodzy, i tak kierowac koniem, zeby nie doszło do sytuacji, ze znajdziesz sie zaraz za klacza... I na razie jeste z tego co piszesz poczatkujaca

    odpowiedz cytuj
  • SandraGsfx 2014-05-27 17:38:27

    Nie, jazd się nie boje i jestem średniozaawansowana, bo o wszystkim nie pisałam, co umiem.Nie moja wina że inaczej nie mogę, bo jak jestem na jeździe to instruktor mi mówi w którą stronę mam jechać. Nie pisz że musze używać wodzy, bo nie jestem początkująca. Poza tym pytałam o co innego . Ale dzięki za odp. ;)

    odpowiedz cytuj
  • izapyza 2014-05-27 17:52:30

    Jesli jestes sredniozaawansowana, to galop powinnac miec juz bdb opanowany, a nie wylatywac przy nim z siodła. Ciezko cie zrozumiec co piszesz, nie chce mi sie wierzyc zaby instruktor kazał ci jechac koniecznie zaraz za klacza.. Jezdzicie tam zastepem, czy dowolnie? Jesli jezdzicie dowolnie to nawet jak sie jedzie po ujezdzalnie w tym samym kierunku, to nalezy odpowiednio szybko kiedy sie zaczyna zblizac do innego konia, skrecic i wjechac na przeciwległa sciane. Jesli koń cie w ogóle nie słuchal, moze jechałas na za długich wodzach, trzeba miec nabrane, nieraz te szkółkowe konie sie sprzeciwaiaja, wtedy nie puszczasz przy skrecie wodzy, nieraz trzeba zadziałac mocniej, jesli koń nie posłucha, od tego masz bat, trzeba zadziałac nim mocno i zdecydowanie, zaraz po odmowie konia

    odpowiedz cytuj
  • SandraGsfx 2014-05-27 18:03:48

    Nie zamierzam się z tb kłócić ;) Nie o to chodzi że wylatuje z siodła tylko nie wiedziałam że zaczne galopować. Po co wgl zaczynasz pisać jeśli jesteś do mnie tak nastawiona. Jeżdżę na krótkich wodzach, a jeśli ciężko ci mnie zrozumieć to nie wdawaj się w dyskusje ze mną . Działam i batem i łydkami i wodzami, używam wszystkich pomocy, nawet głosu, a on się NIE SŁUCHA .

    odpowiedz cytuj
  • izapyza 2014-05-27 18:19:48

    Nie jestem do ciebe zle nastawiona, tylko pisze obiektywnie ci, co sadzę... Sama nie uwazam siebie za osobe b zaawansowana, a jezdze juz ponad 10 lat. To nie ma znaczenia czy sie ktos spodziewa galopu czy nie dla wysiedzenia go.. Szkołkowe konie b czesto wyczuwaja niezdecydowanie jezdzca, czesto widuje jak nie słuchaja przy skrecie i ida w swoja strone, a jezdziec zamiast dac trzy szybkie z bata rezygnuje w ogóle, albo klepie nim konia z tak mała siła, ze nie wiadomo, czy zabiłby tym muche. 

    odpowiedz cytuj
  • rumel 2014-05-28 11:39:19

    Myślę Iza, że Sandra trochę nie o tym pisze, co Ty rozważasz - co nie oznacza, że twój punkt widzenia jest błedny. Sandro - każdy, kto miał pod soba ogiera /szkółkowego, czy nie/ wie o co chodzi. Myślę, że ktoś, kto dał Ci go do jazd na dodatek z klaczą wiodaca w zastępie jest ... przepraszam, idiotą? To jest ogier - on przede wszystkim słucha "głosu natury" co nie oznacza, że ma nie słuchać człowieka. jednak praca i panowanie nad ogierem bez względu na jego wiek, sytuację i stopień wyszkolenia jest inna niż praca z wałachem, czy klaczą. Ogiery bardziej jeszcze niż wałachy i klacze przestrzegają hierarchii stada i także muszą "ustawić" /siebie albo człowieka/ w odpowiedniej pozycji na szczeblu dominacji lub podporządkowania. Napisałaś szczerze - on Cię nie słucha, bo z jakiegoś powodu /niekoniecznie jakości dosiadu czy stosowanych pomocy/ stwierdził, że należy Cię podporządkować - w jego ocenie, to Ty masz słuchać jego. Pracowałam w zyciu z kilkoma ogierami, czasami były to młode łobuziaki,a czasami dobrze ułożeni grzeczni panowie - ale zawsze wobec  ogiera nalezy wyraźnie okreslić swoja pozycję - nie ma niezdecydowania, chodzenia przygarbionemu z "zamkniętymi barkami", pozwalania na taką czy inną niesubordynację - bo one czytają z postawy człowieka jak z otwartego zyciorysu - kim jesteś urodzonym: "rabem" czy "panem". Dlatego doskonale rozumiem, że spotkało Cię takie dość niemiłe rozczarowanie, bo nikt Cię nie przygotował, że ogier to doskonały rumak, ale... trzeba do niego "coś więcej" niż tylko umiejętności jeździeckie. Znam ludzi, którzy doskonale jeżdżą, a mimo wszystko nie preferują jazd na ogierach, a także takich - którzy wręcz przeciwnie - uwazają, że ogier to niezastapiony koń także w terenie - każdy z nich ma rację, bo gdy ogier podporządkuje się, a jeździec wie na "kim" siedzi to mogą zdobywać "góry i chmury", ale bez tych wzajemnych relacji i wiedzy bywa różnie... Uważam, że to nie twoje umiejętności, a czyjaś nieodpowiedzialność doprowadziły Cię do tego stanu konsternacji - oczywiście, że dalej powinnaś jeździć - weź innego konia, zmień stajnię, czy nawet instruktora skoro ten nie potrafił zauważyć, że koń zaczął dominować. Tak po prostu bywa i nie Ty jedna to "zaskoczenie" przechodziłaś - nie łam się i doskonal dalej swe umiejętności, ale na razie nie na ogierach. Powodzenia!

    odpowiedz cytuj
  • izapyza 2014-05-28 20:20:58

    Rumel- ja tez wielokrotnie jezdziłam w szkołkach na ogierach, i naprawde były to jedne z najlepiej ułozonych koni, wiele najspokojniesza, jesli w tej szkołce był on najlepiej ułozonym koniem, to nie szukaj problemu, gdzie go nie ma. Przeciez jak ktos pisze, ze by spadł bo koń niespodziewanie zagalopował, to jego miejetnosci jezdzieckie sa bliskie zeru..Sandra sama pisze, bo poczytałam jej wypowiedzi : "Zdecydowanie O D R A D Z A M Stajnię : Pociechom i Stajnię PGR BródnoW PGR-rze - brudno w boksach, konie cudowne ale na ujeżdżalni podłoże fatalne ;(W Pociechom - jako początkujący jeździec dostałam ogiera i jeździłam w zastępie z klaczą, ogier pobiegł za klaczą, i zaczął galopować a ja mało co z z siodła nie wyleciałam ..Ale myśle że Stajnia Argos będzie OK :) "a potem sie obraza, że okresliłam jej umiejetnosci jako osoby b poczatkujacej i mnie wyzywa, bo ona jest średnio- zaawansowana LOL Swoja droga, jezdzilam juz z zyciu na około 100 koniach, i wiecie jaki byl najpokojnieszy z nich wszystkich ? Ogier,  i to folblut, odstawiony po wypadku z kariery sportowej, co ciekawe, był całkiem młody jak zaczełam na nim jezdzic. JEzdziłam nanim z 5 lat po kilka razy w tygodniu, ten koń nigdy sie nie spłoszył, cokolwiek by sie nie działo, nie brykał w ogóle, nie był domiujacy, w terenie mozna było odjechac od koni, i jechac w przeciwnyk kierunku bez zadnego problemu. Nie rozumiem w ogóle leku przed ogierami, klacze bywaja znacznie gorsze, z ich humorami... Jasne ze koń czuje niezdecydowanie jezdzca, i to jest przyczyna problemu, a nei płec. Juz predzej jest problem z tymi b prymitywnymi rasami typu konik polski, co robia z takim poczatkujacym co chca, jak tylko wyczuja, ze jest zielony

    odpowiedz cytuj
  • rumel 2014-05-31 00:08:35

    Dlatego Iza napisałam, że twój tok myślenia nie jest błędny. Prawda jest taka, że brak umiejętności najczęściej idzie w parze z niepewnością i pozwoleniem na zdominowanie przez konia. Wcale nie zaskoczyłaś mnie opowieścią o takim ogierze, a co do folblutów - tyle samo między nimi "odpałów", co dostojnych i zrównoważonych, wręcz flegmatycznych końskich charakterów.  Nie demonizuje, ani nie namawiam do lęku przez ogierami, bo jako brząc plątałam się im pod nogami, jednak nie raz i nie dwa widziałam opłakane skutki ludzkiej głupoty i ignoracji w tym temacie.

    odpowiedz cytuj
  • SandraGsfx 2014-06-01 10:09:34

    Dzięki za zrozumienie i pomoc :)Postaram się zmienić stajnię i myślę że moje problemy się rozwiążą. Muszę stwierdzić, że to co piszesz ma w sobie dużo racji i bardzo mi pomogło, cały czas myślałam że to moja wina. :)

    odpowiedz cytuj
  • SandraGsfx 2014-06-01 10:11:47

    Po 1 . Nie wyzywam Cię i się nie obrażam . Każdy koń jest inny, nie wiem czy zauważyłaś . :)

    odpowiedz cytuj
Reklama


Reklama






 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez galopuje.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

z siedzibą w ,

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"