:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Siodło wszechstronne a skokowe

Dodano: 2012-09-16 13:47:39
: Rekreacja konna

• Sonea 2012-09-16 13:47:39

Witam. Jeżdżę konno rekreacyjnie od roku. Przez cały czas jeździłam w siodle wszechstronnym, ale tydzień temu pewien gospodarz poprosił mnie abym wsiadła na jego klacz. Gdy do niego przyjechałam koń był już gotowy do jazdy... jednak moją uwagę przykuło siodło- było założone bezpośrednio na grzbiet konia, bez czapraka czy choćby kocyka (a klacz przez 3 lata nie chodziła w siodle) powiedziałam właścicielowi, co o tym myślę, a on powiedział że nie wiedział, że to musi być, i że nie ma czapraka ani nic co by mógł założyć pod siodło -_- ale najbardziej nie pasowało mi ułożenie siodła- tylny łęk zdawał mi się leżeć o wiele niżej niż normalnie powinien... po chwili skojarzyłam, po budowie że to siodło skokowe a nie wszechstronne (wcześniej nie miałam z takim do czynienia bo w stajni mamy same wszechstronne), po za tym popręg był zbyt blisko stawu łokciowego klaczy... poprawiłam je, ale na dopiero zdjęciach zobaczyłam, że i tak jeszcze nie było dobrze założone...Kiedy wsiadłam na klacz nie byłam w stanie ocenić czy siodło leży dobrze czy tez nie bo pierwszy raz siedziałam na koniu pociągowym i pierwszy raz w siodle skokowym ...Moje pytanie brzmi: czy siodło skokowe powinno leżeć w tym samym miejscu co wszechstronne, czy jednak powinno być przesunięte nieco do tył?A może po prostu to siodło jest źle dopasowane na tą klacz (co jest wielce prawdopodobne, bo właściciel się kompletnie na tym nie zna).Kuzyn zrobił mi zdjęcie na tej klaczy, widać wyraźnie, że popręg jest zdecydowanie za blisko łokci konia, niestety nie mam zdj samego konia w siodlez góry dziękuję za pomoc

odpowiedz cytuj
  • EmilyKochaKonie 2012-09-16 14:34:45